משחקי קבוצה וגיבוש

  משחקי הכרות:

# סבב שמות+ בעל חיים /מאכל/ צלקת /תנועה וכו'.

# הדף נופל- החניכים עומדים במעגל,חניךעומד במרכז קורא לאחד החניכים לתפוס את הנייר וזורק את הנייר באויר. על החניך שקראו בשמו לתפוס את הנייר לפני שיגע ברצפה.אם לא תפס הוא צריך לקרוע את הנייר לשניים ולהמשיך במשחק.(אפשר עם מטאטא, כדור, כסא...)

# כדור צמר- מתמסרים בכדור צמר בין כל חברי הקבוצה וכל אחד צריך לספר על עצמו בכמה מילים. כאשר מסיימים צריך להחזיר את כדור הצמר בסדר הפוך ולומר את השם של החניך שמוסרים אליו. אם מתבלבלים נוצר פלונטר.

# הגפרור-בחדר חשוך, מעבירים קופסת גפרורים בין החניכים הישובים במעגל על הרצפה. על כל חניך להדליק גפרור ולספר על עצמו עד אשר יכבה הגפרור.

# הבקבוק- מסובבים בקבוק במרכז המעגל החניך שאליו פונה הפקק צריך לספר 3פרטים על עצמו.

# הרוח נושבת- כל החניכים יושבים במעגל על כיסאות, המדריך מקריא משפטים (אני גר בבאר שבע, נולדתי בארץ

יש לי 2 אחים,אני יודע לצייר וכו')כל מי שהמשפטים נכונים לגביו זז כסא אחד ימינה (יושבים אחד על השני)

# כדור לפי הסדר- מתמסרים בין כל חברי הקבוצה כאשר הכדור מגיע לכל חניך פעם אחת.עליהם לזכור את הסדר ולהתמסר באותו סדר בזמן קצר יותר ואף קצרצר יותר. אפשר גם בסדר הפוך.

 # על הגובה-תחרות בין 2 קבוצות,תולים פלקטים על התקרה והחניכים צריכים לכתוב כמה שיותר מהר את שמותיהם על הפלקט. ולהעזר רק בחברי הקבוצה.

# להסתדר לפי-גובה, מידת נעליים, גיל, מס' אחים וכו'

החניכים יעמדו בשורה על כיסאות ויצטרכו להסתדר ע"פ הקריטריונים הנ"ל מבלי לרדת מהכיסאות.

# משחק האמת והשקר- כל חניך אומר בתורו משפט אמת ומשפט שקר על עצמו והקבוצה צריכה לנחש מה האמת ומה השקר.

#אנשים לאנשים- החניכים מסתדרים בזוגות והמדריך נותן הוראות: יד לראש, ברך לבטן, אוזן למצח וכו'

כאשר אומר המדריך "אנשים לאנשים" על החניכים להחליף בני זוג.

# שישיות- כל חניך מקבל שש כרטיסיות ועליהן רושם את שמו בכל מיני צורות, שפות, צבעים. שמים את הכרטיסיות במרכזוכל אחד לוקח 6 כרטיסיות שונות, כל חניך חייב להשיג את 6 הכרטיסיות עם שמו של מי שיושב לימינו אבל- אסור להם לדבר בינהם ותמיד חייב להיות לכל אחד לא פחות מ 6 כרטיסיות.

 

מתודות:

#שעון פגישות- כל חניך מקבל ציור של שעון, עליו לקבוע עם אנשים שונים שעות מפגש שונות. המדריך אומר בכל פעם שעת מפגש אחרת וקובע נושא שיחה לאותו מפגש (פחדים, חלומות, פאדיחה וכו') בתום הפגישות(לא מסיימים את כל השעון כדי לא להעיק) אפשר לחפש את הפדיחה, פחד וכו' הכי טובים.

# קרוסלה- על אותו עיקרון של שעון פגישות: 2 מעגלים הפונים אחד לשני, בכל פעם המעגל החיצוני זז כסא אחד ימינה.  

משחק התפוז

 

משך התרגיל:

45 דקות

 

החומרים הדרושים לתרגיל:

שני תפוזים

 

ההפעלה:

ארבעה משתתפים מתנדבים ישחקו ביניהם משחק תפקידים, לפי הנתונים שיקבלו על גבי דף נייר.

 

ארבעת המשתתפים יתחלקו לשני צמדים, לאחר שכל אחד מהם יקבל את הכרטיס שלו, עליו רשום חלקו בתרגיל, ויצאו מן החדר. איש מהם לא ידע את סיפורו של חברו.

 

הרעיון של התרגיל:

אחד המשתתפים זקוק לקליפת התפוז והשני זקוק למיץ התפוז. כך שבעצם שניהם יכולים להסתדר עם תפוז אחד, אלא שהאחד אינו יודע על מטרת חברו, ויש לשער שכל אחד מהם ינסה להשיג את התפוז של חברו.

 

בשלב זה יוכנס הצמד הראשון ויתבקש לשחק את תפקידו. על בני הצמד להגיע להסדר מסוים ביניהם. אם לא יצליחו להגיע לסיכום לאחר כעשר דקות, ניתן להפסיק את המשחק ולספר להם ולקבוצה כולה את הרעיון...

 

בשלב זה יוכנס הצמד השני, שלא יודע עדיין את סוד השוני בין הסיפורים, ויתבקש לשחק את תפקידו.

 

הפעם, צפיית הקבוצה בשיחת הצמד תתמקד בדרך שבה שני החברים יתקרבו לפתרון.

אחרי שהצמד השני יגיע להסדר, או לאחר כעשר דקות, יופסק המשחק ויחל ניתוח האירוע והדיון סביב השאלות המנחות הבאות:

 

1.     כל אחד מהשחקנים היה מודאג בגלל הצרה הפרטית שלו. האם שמו לב גם למה שקורה אצל השני? האם הקשיבו זה לזה?

 

2.    כיצד ניסו השחקנים להגיע למטרתם: על ידי שכנוע, השלמה, אלימות?

 

3.   האם נוכל למצוא דוגמאות למקרה זה מחיי היום יום שלנו? המשתתפים יתבקשו לספר אודות אירועים דומים מחייהם הפרטיים וכיצד הגיעו  לפתרונם.

 

סיכום הדיון:

בסיכום תצויין מטרת התרגיל - שהיא הרצון לשפר את ההקשבה והתקשורת.

 

משחק המלפפון

ציוד: 3 מלפפונים

הוראות המשחק:

א.      התלמידים עומדים במעגל צמודים אחד לשני, כשהפנים לכיוון הפנימי של המעגל והידיים מאחור. ילד אחד עומד במרכז המעגל.

ב.      המורה שם את המלפפון אצל אחד התלמידים והם מתחילים להעביר אותו מיד ליד. הילד שעומד במרכז המעגל צריך לגלות אצל מי נמצא המללפון.

התלמידים שמעבירים את המלפפון מנסים לאכול ממנו מבלי שהילד במרכז יזהה מי אוכל.

כאשר נגמר המלפפון אפשר להוסיף מלפפון נוסף.

ג.        כאשר התלמיד העומד במרכז מגלה איזה ילד מחזיק במלפפון, אותו ילד נכנס למרכז המעגל.

 הכינה: גלית שמואל

 

מחפשים את המטמון – כדורי שוקולד.

מטרה:
גיבוש, כיף ושוקולד!

ציוד:

·         חבילת בסקויטים

·         חלב

·         קקאו

·         סוכר

·         2 קערות

·         שקיות ניילון

·         מרגרינה

·         מגש

·         כרטיסיות.


מהלך הפעולה:

המדריך מכין כרטיסיות "חפש את המטמון" ומחביא באזור המעו"ז כאשר הכרטיסייה האחרונה מובילה לחדר הפעילות של הקבוצה.בכל כרטיסיה מופיע רמז למקום הכרטיסייה הבאה ורמז לאחד המרכיבים לכדורי השוקולד (כתב סתרים או חידה וכו'),המדריך נותן לחניכים כל מרכיב שהם מצליחים לגלות מהכרטיסיות.
כאשר כל הכרטיסיות נמצאו מתחילים בהכנת כדורי השוקולד:
1.מכניסים את הביסקוויטים לתוך השקית ומפוררים אותם.
2.מערבבים בקערה את המרגרינה ,הסוכר ,והקקאו עד שהתערובת אחידה ללא גושים.
3.מוסיפים את הביסקוויטים לקערה.
4.יוצרים כדורים ומניחים על המגש.

בסיום הפעולה כל הקבוצה יושבת ביחד ואוכלת בכיף גדול את יצירתה (שאין שום סיבה שתצא דביקה ומגעילה)  ואח",כ כולם מנקים את חדר הפעילות .
 

משחקי קבוצה

(הרוצח (בקריצות ·
יושבים במעגל וכולם מורידים את הראש/עוצמים עיניים. עוברים ונותנים לכל אחד תפיחה אחת על הגב
פרט למישהו אחד שלו נותנים 2 תפיחות- הוא הרוצח. כאשר קמים על הרוצח לרצוח כמה שיותר אנשים ע"י
קריצה להם. אדם שלו קרץ הרוצח יחכה כמה שניות, יגיד "נרצחתי" ויצא מהמשחק. על המשתתפים לגלות
.
כמה שיותר מהר מי הרוצח מבלי להירצח

משחק הכסאות ·
.
עומדים על מעגל מכיסאות ועל כל הקבוצה להסתובב במעגל ולהישאר על הכסאות כשכל פעם מוציאים כסא

הכסא הריק ·
יושבים במעגל כסאות ומישהו קם ועומד באמצע המעגל. על האדם שקם לתפוס מקום ישיבה ועל חברי
הקבוצה למנוע ממנו לשבת ע"י מעבר מכסא לכסא (לפי הסדר) במהירות. מי שאת מקומו תפס האדם שעמד
.
באמצע מחליף אותו

המלפפון ·
עומדים צפופים במעגל, עם פנים כלפי פנים המעגל ומישהו באמצע. העומדים במעגל מעבירים בידיהם
(
מאחורי הגב) מלפפון. מטרת מי שעומד באמצע לגלות איפה המלפפון. מטרת העומדים במעגל לגמור את
.
המלפפון לפני שהאמצעי יגלה איפה הוא, ע"י נגיסות במלפפון בלי שהאמצעי שם לב

4 מקלות ·
שמים 4 מקלות במרחק מסוים אחד מהשני וצריך לדלג מעליהם כאשר מותר לדרוך רק פעם אחת בין מקל
למקל. בכל פעם מגדילים את המרחק בין המקלות לפי דילוג האחרון שדילג. מי שלא הצליח לעבור אחד
.
המקלות בצעד אחד-נפסל

בגידות ·
מחלקים את הקבוצה לשתיים כך שבקבוצה 1 יש אדם אחד יותר מהשניה. קבוצה אחת יושבת במעגל כסאות
ואילו השניה מסתדרת כך שמאחורי כל כסא עומד מישהו ומוריד את ראשו. מי שעומד מאחורי הכסא הריק
הוא היחיד שמרים את ראשו וצריל לקרוץ למישהו שיושב במעגל הכסאות. האדם שאליו קרצו צריך לעבור
לכסא הריק. על האדם שעומד מאחוריו לתפוס/לתת מכה בעורף לזה שניסה לעבור לפני ש"יבגוד" ויצליח
.
להתיישב אצל מי שקרץ לו

רגליים-עיניים ·
עומדים במעגל ומישהו מנחה. כאשר המנחה אומר "רגליים" כולם מסתכלים על רגליהם. כאשר המנחה אומר
.
עיניים, כולם מביטים על עיני מישהו מהמעגל. אם שני אנשים מסתכלים אחד משני הם פסולים

קונטקט ·
.
יושבים במעגל ומישהו חושב על מילה ונותן את האות הראשונה שלה. מטרת שאר הקבוצה לגלות את המילה
היא יכולה לעשות זאת כאשר מישהו נותן הגדרה של משהו שמתחיל באות שניתנה, אם מישהו מבין למה
מכוונת ההגדרה הוא קורא "קונטקט" והוא ומי שנתן את ההגדרה קוראים 1,2,3 ביחד ואומרים את המילה
אליה מכוונת ההגדרה. אם הם אכן קלטו אחד את השני ואמרו את אותה המילה והאדם שחשב על המילה לא
צעק את המילה אליה התכוונו לפניהם, אז האדם שחשב על המילה נותן את האות הבאה במילה שלו. אז
צריכים האנשים לחשוב על הגדרה למילה שמתחילה באותן אותיות (לפי הסדר שניתנו). המשחק נמשך עד
.
גילוי המילה של האדם נותן האותיות

("!מה? - פרה! (מוכר גם כ"מה זה? - זה אגודל ·
יושבים במעגל. המדריך אומר לאדם מימינו "אני מעביר לך פרה", האדם (א') שואל "מה?" והמדריך חוזר
"
פרה". האדם אומר "אה פרה" ופונה לבא אחרי (אדם ב') ומעביר לו את הפרה. אדם ב' שואל "מה?", אז
אדם א' פונה חזרה אל המדריך ושואל "מה?" והמדריך עונה "פרה", אדם א' עונה "פרה", אדם ב' אומר
אה, פרה" וממשיך להעביר לבא אחריו כאשר כל פעם שואלים "מה?" עד חזרה אל המדריך ומעברים את"
התשובה ("פרה") עד לשואל האחרון. תוך כדי העברת הפרה המדריך מעביר לאדם משמאלו חיה נוספת
.
לדוגמא ארנב) והמשחק מתנהל משני כיוונים. המטרה היא להגיע עם הפרה לשמאל המדריך ועם הארנב לימין המדריך)

מה? - לוח ·
יושבים במעגל. המדריך מעביר לאדם לצידו (א') מילה המתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: אני מעביר לך
'
מלוח). אדם א' שואל "מה?" והמדריך משלים מילה שונה המתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: תוק). אדם א
אומר "אה- מתוק" ומעביר לאדם אחריו (ב') מתוק. אדם ב' שואל "מה?" ואדם א' משלים למילה נוספת
.
וכך הלאה והלאה

פרה חולבת ·
(
במעגל) כל חניך יוצר מיד שמאל שלו עיגול (כאשר קצות כל האצבעות נוגעות בקצה האגודל) ומיד ימין
שלו אגרוף כאשר האגודל נשארת מורמת ושאר האצבעות מקווצות. כל חניך שם את אגודל ימין שלו בעיגול
יד שמאל של החניך מימינו. נוצר מצב שיד שמאל של החניך מקיפה את אגודל החניך משמאלו. המדריך
מספר סיפור וכאשר הוא אומר למילה מסוימת (עליה מחליטים מראש) החניכים ינסו "לברוח" עם האגודל
מהעיגול של החניך לימינם ולתפוס בו זמנית את האגודל של החניך משמאלם. (המילה יכולה להתקשר
.(
לנושא הפעולה

מאפיה ·
יושבים במעגל כאשר פני החניכים מורדות/הם עוצמים עיניים ומחלקים את החניכים ע"י תפיחות על הגב
לאזרחים, שוטרים ומאפיות (תפיחה אחת-אזרח, -2 שוטר, -3 מאפיה) רצוי שמספר השוטרים יהיה שווה
למספר השוטרים. מבקשים רק ממי שקיבל את האות שהוא מאפיה לקום וממספרים אותם לפי סדר. הם מורידים את
הראש ואז מבקשים כל פעם ממאפיה אחרת (לפי המספרים) לקום ולהצביע על אדם כלשהו על
מנת להרוג אותו במשחק. במקרה ששתי מאפיות מצביעות על אותו אדם, הוא מוכרז כמת ב"בוקר" (כשכולם
מרימים ראשים). כשהמאפיות סיימו את מלאכתן מורים לשוטרים לקום וממספרים אותם. הם מורידים את
הראש ומבקשים כל פעם משוטר אחר לקום ולהצביע על מישהו שעליו הוא מקבל מידע אם הוא מאפיה או אדם
טוב מהמדריך. מכריזים "בוקר" ואז מותר לכל משתתף לעלות לדין משתתף אחר ולפרט סיבות מדוע כדאי
להרוג אותו. מצמצמים את המועלים לדין לשניים בכל פעם ומצביעים בעד הריגת אחד מהם. מטרת השוטרים
...
והאזרחים במשחק היא להרוג (בזכות ההצבעה ב"בוקר") את כל המאפיות ולהחזיר את השקט לעיירה
.
מטרת המאפיות לחסל את כל השוטרים לפני חיסולם

כדורגל סיני ·
עומדים עם פנים לתוך המעגל עם רגליים בפיסוק כך שכל כף רגל צמודה לכף רגל של האדם ליד. בתוך
המעגל מתחילים להתמסר בכדור בגלגולו על הרצפה. מטרת כל אחד להגן על עצמו כך שהכדור לא יעבור
בפיסוק שלו והפסלת חבריו ע"י העברת הכדור בפיסוקם (אסור למסור לאנשים הצמודים לך). אדם שהכדור
עבר בפיסוקו יתהפך כלפי חוץ המעגל וימשיך לשחק כך. במקרה שהכדור עבר שוב בפיסוקו הוא פסול
.
והמעגל יצטמצם

פיו פיו ·
עומדים במעגל כשהמדריך באמצע. המדריך מסתובב תוך כדי חזרה על המילה פיו עד שהוא נעצר ומצביע על
מישהו. האדם עליו הצביע צריך להתכופף ואילו האנשים משני צדדיו צריכים לכוון אחד אל השני את
הידיים בצורת אקדח ולצעוק "פיו" כדי לירות. מי שצעק מאוחר יותר מת- יוצא מהמשחק. במידה ושניהם
.
צעקו יחד הם צריכים לקחת שאיפה ולהגיד "פיו, פיו, פיו…" עד שנגמר לאחד מהם האוויר והוא הפסול
במידה והאדם עליו הצביע המדריך לא התכופף, הוא מת מהיריות של האנשים בצדדיו. ממשיכים עד שיש
.
מנצח אחד ששורד
גיוון: להוסיף קללות/ברכות (המדריך מצביע ואומר קללות/ברכות) ואז אומרים מגוון קללות/ברכות
."
במקום "פיו

הרוח נושבת ·
גרסה 1 יושבים במעגל על כסאות כשיש אדם אחד ללא כסא. הוא עומד באמצע ואומר "הרוח נושבת לכיוון
כל מי ש…" ואז מציין פריט לבוש/ תכונה/ מעשה שנכון לגביו וכל אדם נוסף שהדבר נכון לגביו קם
.
ומחליף כיסא. זה שעמד באמצע מנסה לתפוס את אחד הכיסאות ומי שנשאר ללא כסא מנשב את הרוח לכיוון נוסף
גרסה 2 כל מי שהדבר נכון לגביו זז כסא אחד ימינה. במקרה שבכסא לימינו יושב אדם שלא זז, הוא
.
מתיישב עליו. כל פעם שמשהו נכון לגבי מישהו, אותו אדם זז ימינה. אם יש אנשים עליו, הם זזים איתו

חתול ועכבר ·
עומדים במעגל ומחליטים מראש על אדם שהוא חתול ואדם שהוא עכבר. על החתול לתפוס את העכבר ועל
הקבוצה להגן על העכבר מפני החתול. הקבוצה מגנה על העכבר בהכנסתו למעגל וחסימת החתול מלהיכנס או
.
בהוצאת העכבר מהמעגל אך חסימת החתול בתוכו

רחובות סמטאות ·
עומדים בכמה שורות שוות ומחליטים מראש על אדם שהוא חתול ואדם שהוא עכבר. החתול רודף אחרי העכבר
ומנסה לתפוס אותו בין השורות. הקבוצה מגנה על העכבר בחסימת החתול ע"י החלפת מצב העמידה מרחובות
שורות) לסמטאות (טורים). הקבוצה מחליפה את הצורה בה היא עומדת ע"פ אדם שמסתכל עליה מלמעלה)
.(
עומד על כסא או עצם מגביה) ומורה כל פעם על שינוי המצב (צועק "רחובות" או "סמטאות")

טופי ·
מחליטים מראש על אדם שלא מסתבך בטופי. כל השאר מתיישבים על הרצפה וכל אחד תופס בידיו רגל/יד של
מישהו אחר כך שהם מסתבכים אחד בשני. על האדם שבחוץ למשוך אנשים מתוך ה"טופי" הדביק ואילו על
.
האנשים לא לאפשר לאדם שבחוץ להתיר את ה"טופי". מי שנמשך מתוך הטופי עוזר לאדם שבחוץ בהתרה

פלונטר ·
עומדים במעגל וכל אחד תופס בכל אחת מידיו יד של מישהו אחר כך שהם מסתבכים. מטרת הקבוצה לצאת
מהפלונטר ולחזור למעגל בלי שאף אחד יעזוב יד של אחר. המטרה מתבצעת ע"י מעבר אנשים ממקום
.
למקום מעל ומתחת לאנשים אחרים ופתיחת הקשרים

One Up One Down ·
.
יושבים במעגל ומישהו מחליט על שיטה מסוימת לפיה אומרים אחת משלוש אפשרויות: 2 אפ, 2 דאון או 1 אפ 1 דאון
האדם שהחליט אומר אחד מהם לפי השיטה, הבא אחריו אומר אחת מהאפשרויות והמחליט אומר אם האדם
.
צדק או טעה לפי השיטה. כך ממשיכים עד שכולם מבינים את השיטה, כלומר צודקים באפשרות שבחרו

...אני יוצא לטיול ולוקח איתי ·
יושבים במעגל ומישהו מחליט על שיטה לפיה יאשר או יאסור יציאה לטיול. האדם שהחליט על השיטה אומר
אני יוצא לטיול ולוקח איתי…" ואומר משהו שהוא לוקח לפי השיטה כך שהוא יוצא. הבא אחריו אומר מה"
הוא לוקח, אם הדבר לפי השיטה, המחליט יאשר את יציאתו לטיול אך אם הדבר לא לפי השיטה האדם לא
יוצא לטיול. המטרה היא לעלות על השיטה ולצאת לטיול (עושים כמה סיבובים). למשל, השיטה היא שכל
.
מי שלוקח משהו שנגמר באות מ' יוצא לטיול. אדם שיגיד מברשת לא יוצא ואילו אדם שלוקח מכנסיים יוצא

("קומנדו (מוכר גם כ"פיקולו" או "המלך אמר ·
מנחה המשחק אומר "קומנדו, קומנדו" וכולם טופחים על ברכיהם. המנחה אומר "קומנדו…" ואז פעולה
כלשהי וכולם עושים את הפעולה. אם המנחה לא אמר קומנדו לפני שם הפעולה ומישהו ביצע את הפעולה
הוא פסול. אם המנחה אמר קומנדו ושם פעולה אחת ומשתתף ביצע פעולה אחרת- הוא פסול. הפעולות הן
למשל: קומנדו ממריא-מצביעים עם האצבע ומעלים את הידיים ואומרים ניוו (בקול עולה)/ קומנדו
נוחת-מצביעים עם האצבע ומורידים את הידיים ואומרים ניוו (בקול יורד)/ קומנדו רדאר- כולם
מצביעים עם האצבע, מצמידים את הידיים לראש, מזיזים את הראש מצד לצד ותוך כדי מקפלים את האצבעות
ומעלים אותם בקריאת קולות פאו, פאו, פאו/ קומנדו חיל פרשים- ביד אחת עושים צורת חצוצרה ובשניה צורת
...
משיכה במושכות ואומרים טו טו טו טולו טו טו טולו (קולות חצוצרה נלהבים) ועוד כל העולה על רוחכם הצבאית

דפיקה מהירה ·
יושבים על הברכיים ובמעגל כל אחד מניח את היד הימנית מעל היד השמאלית של האדם מימינו ואת היד
השמאלית מתחת לידו הימנית של האדם משמאל. מישהו דופק עם ידו על הרצפה, האדם שלו שייכת היד הבאה
מימין דופק גם וכך הלאה עד השלמת סיבוב דפיקות. לאחר סיבוב משלבים חוקים נוספים, למשל, שתי
.
דפיקות של מישהו על הרצפה ישנו את כיוון דפיקות הידיים

הקומקום שלי ·
מישהו יוצא החוצה והשאר מחליטים על חפץ. כאשר האדם שיצא חוזר כל אחד מתאר את החפץ שנבחר לגביו
.
אך במקום שם החפץ הוא אומר "הקומקום שלי…" והאדם שיצא צריך לנחש מהו הקומקום, כלומר החפץ
."
לדוגמא החפץ שנבחר הוא כרית, יתארו "הקומקום שלי פרחוני" או "אני ישן על/עם קומקום
.
גיוון: בוחרים פועל במקום חפץ ובמקום להזכיר את הפועל אומרים "להזדנזן" וכך מתארים את הפועל
."
לדוגמא הפועל הוא לאכול, יתארו "אני בד"כ מזדנזן על השולחן/בצלחת" או "אני אוהבת להזדנזן עם קטשופ

אם היא הייתה חפץ היא הייתה מזרון ·
מישהו יוצא החוצה ובוחרים מישהו מהקבוצה. כאשר האדם שיצא חוזר הוא צריך לגלות מי האדם שבחרו
.
ע"י שאילת שאלות מטפוריות (אם הוא היה חפץ/חיה/ארץ/מפורסם וכו' מי הוא היה?) והתשובות עליהן
.
לדוגמא האדם שבחרו גבוה והשאלה היא "אם הוא היה חיה מה הוא היה?" התשובה תהיה ג'ירפה

אני חמור גדול בידיעת הארץ ·
.
יושבים במעגל, מישהו אומר אות, הבא אחריו אומר עוד אות וכך מתחיל שם של עיר/ישוב/קיבוץ מסוים
כך כל אחד אומר אות עד להשלמת שם העיר/ישוב/קיבוץ ואז מתחילים באות חדשה. ייתכן שמישהו לא ידע
שהשם הקודם הסתיים או לא ידע על איזה מקום מדובר (כן, כן…) ואז יוכל לחפות על חמורותו בזריקת
אות כלשהי. הבא אחריו יכול לשאול למה התכוון זה שלפניו ומשום שזה נתפס בחמורותו יצטרך לעמוד
/
ולצעוק "אני חמור גדול בידיעת הארץ". לעומת זאת במידה וזה שנשאל למה התכוון ידע את שם העיר
."
ישוב/קיבוץ השואל (שלא ידע למה התכוון זה שלפניו ולפיכך שאל) עומד וצועק "אני חמור גדול בידיעת הארץ

?יוסי, כמה עולה קפה ·
יושבים במעגל והמנחה את המחק מחלק מספרים לאנשים במעגל ולחלקם מילים כמו "יוסי" או "קפה" או
ביטויים כמו "אני לא יודע" או "סתום ת'פה". המנחה קורא שם של מספר/מילה/ביטויי ומי שלו שייך
"?
המספר/מילה/ביטויי צריך לעמוד ולקרוא "כן המפקד" תוך הצדעה. אז שואל המנחה "כמה עולה קפה
והאדם שהצדיע עונה מספר/מילה או ביטויי. המנחה אז קורא שם של מספר/מילה/ביטויי כלשהו וההוא מצדיע
.
וכך הלאה והלאה. מי שלא קם כאשר המנחה קורא לו מקבל ציור של X על היד/מצח או מכה עם עיתון מגולגל



משחקים לטיולים

(הרוצח (בפתקים ·
כותבים את שמות כל המטיילים בקבוצה על פתקים ומחלקים לכל מטייל פתק עם שם. מטרת אותו מטייל
היא לרצוח את מי שאת שמו קיבל בפתק ע"י לחישה באוזנו "רצחתי אותך". במקרה שאף אחד לא ראה את
המטייל "רוצח" את הקורבן (והודיע על כך בקול), המטייל מקבל את הפתק של קורבנו והולך לרצוח אותו
.
באותה שיטה. המשחק נמשך בזמן הטיול עד שכולם נרצחו ומנצח האדם שרצח את כמות האנשים הרבה ביותר

יום גמדים ·
כותבים את שמות כל המטיילים בקבוצה על פתקים ומחלקים לכל מטייל פתק עם שם. אותו מטייל הוא
הגמד של מי שאת שמו קיבל בפתק (הענק). כנהוג בימי גמדים הגמד מביא הפתעות שונות (אוכל, יצירות
מהטבע, פרחים צ'ופרים וכו') לענק אך במטרה שהענק לא יגלה מי הוא. המשחק נמשך במשך הטיול (יום
.
אחד או כולו) ובסופו מגלים מי הגמדים של מי

חצילים חצילים ·
כותבים שמות מוזרים על מדבקות כך שמספר השמות שווה למספר המטיילים. לכל מטייל מחלקים מדבקה עם
שם וזהו שמו למשך הטיול (יום אחד או כולו). על המטיילים לקרוא אחד לשני בשמות שעל המדבקות אם
."
מישהו מתבלבל או קורא למישהו בשמו המקורי מותר לכולם להרביץ לו עד שהוא קורא "חצילים חצילים

?מי אני ·
כותבים על מדבקות שמות של דמויות/מפורסמים/אנשים מוכרים ממשגב כך שמספר המדבקות שווה למספר
.
המטיילים. כל מטייל מקבל מדבקה שמודבקת על מצחו, כלומר אסור שיראה מה כתוב על המדבקה שקיבל
כל מטייל מתייחס אל השאר כאילו הם הדמות/מפורסם/אדם שכתוב על מצחם. המשחק נמשך כל הטיול (בד"כ
.
יום אחד) ועל כל מטייל לנסות לנחש מי הוא על פי התייחסות חבריו אליו

...רק אל תגיד ·
כותבים מילים שונות על מדבקות כך שמספר המדבקות שווה למספר המטיילים. לכל מטייל מחלקים מדבקה
עם מילה אך אסור שאותו מטייל יראה את המילה שלו. על כל מטייל לגרום לחבריו להגיד את המילה
.
שהדביקו על מצחם וכך לפסול אותם. מנצח המטייל שנפסל אחרון או לא אמר את המילה שהודבקה על מצחו

21 שאלות ·
מישהו בוחר דמות/מפורסם/איש מוכר ממשגב וצריך לגלות את מי בחר על ידי שאילת שאלות שעליהן יכול
.
הבוחר לענות רק בחיוב או שלילה. המטרה היא לגלות את הדמות/מפורסם/איש ב21- שאלות בלבד



משחקי היכרות

שם- חיה/מחלה ·
.
כל אחד אומר את שמו ושם של חיה/מחלה/מאכל (או כל העולה על רוחכם) המתחיל באותה אות כמו שמו

שם- צלקת/הרגל ·
.(
כל אחד אומר את שמו ומקום שיש לו צלקת/הרגל מגונה/תחביב/איפה מגרד לו (או כל העולה על רוחכם

משחק הסבתות ·
יושבים במעגל כסאות, כאשר כסא אחד ריק, וכל אחד אומר את שמו ושם הסבתא שלו (אחת מהן). מי
...
שהכסא הריק לימינו קורא בשם סבתא של מישהו והילד שזו סבתו עובר לכסא הריק. נוצר כסא ריק נוסף וממשיכים

אנדרלמוסיה ·
יושבים במעגל ומישהו באמצע. האדם באמצע שואל כל פעם מישהו אחר שאלה והחניך שלשמאל הנשאל צריך
.
לענות במקומו. אם אותו חניך (לשמאל הנשאל) עונה לא נכון צועקים "אנדרלמוסיה" וכולם מחליפים מקומות

משחק הנעליים ·
יושבים במעגל וכולם מורידים נעליים ומרכזים אותם אצל מישהו אחד. אותו אדם קורא בשם מישהו
וזורק לו נעל. האדם אליו נזרקה בנעל זורק אותה למישהו נוסף וכך הלאה עד יצירת סדר מסוים של
אנשים שבסופו חוזרת הנעל לאדם הראשון שזרק אותה. האדם הראשון שוב זורק אותה וממשיכים
להעביר אותה לפי הסדר שנקבע מראש אך כל פעם מוסיפים עוד ועוד נעליים כך שעוד ועוד נעליים עוברות
.
את הסדר בו זמנית

העברת כדור ·
עומדים במעגל. אדם א' קורא בשם מישהו ומוסר לו את הכדור. אותו אדם מוסר את הכדור לאדם נוסף
וכך הלאה עד שנוצר סדר מסירות מסוים שבסופו נמסר הכדור חזרה לאדם א'. מודדים כמה זמן לוקח
לקבוצה למסור את הכדור בסדר שקבעו מראש. המטרה לשפר את השיא ע"י העברת הכדור בסדר שנקבע
.
בצורה היעילה ביותר



משחקים תחרותיים

פרלמנט ·
משחק שמשחקים קבוצה ברורה כנגד קבוצה ברורה (בד"כ בנים/בנות) יושבים במעגל ומחליטים על שלושה
כסאות המייצגים את הפרלמנט. צריך להיות כסא אחד ריק, נוסף במעגל. כותבים את שמות כל יושבי
המעגל על פתקים וכל אחד דולה פתק עם שם. האדם שהכסא הריק לימינו קורא שם של מישהו במעגל. האדם
שאצלו הפתק עם השם שקראו עובר לכסא הריק ומחליף עם הקורא את הפתקים, כך שלקורא כעת יש את הפתק
עם השם שקרא בקול. האדם שלימינו נמצא כעת הכסא הריק קורא שם ושוב קורה אותו תהליך. מטרת המשחק
.
היא להושיב שלושה מחבריך קבוצתך על כסאות הפרלמנט. אסור לקרוא את אותו השם בשני תורות רצופים

עלי באבא ·
מתחלקים לשתי קבוצות וכל אחת עומדת בשורה מול השניה כשביניהם מרחק מה. כל קבוצה בתורה מחזיקה
.
ידיים ויוצרת חומה ונציג מהקבוצה השניה צריך לרוץ ולנסות לפרוץ ולעבור את החומה

רב חובל ·
כולם עומדים בשורה פרט למישהו שעומד מולם (רב החובל) במרחק מה. הקבוצה הגדולה שואלת "רב החובל
אפשר לעבור" ורב החובל עונה "כן אבל רק ב…" ומורה על צורת התקדמות כלשהי (קפיצה, הליכה, דילוג
וכו'). רב החובל מתקדם כנגד הקבוצה באותה צורה עליה הורה ומנסה לתפוס אנשים. כל מי שתפס מצטרף
.
אליו ונהיה רב חובל והם מחליטים יחד על צורת ההתקדמות. המטרה לא להיתפס ולהפך לרב חובל

תפ-סו-ני ·
מתחלקים לשתי קבוצות שעומדות בשתי שורות- אחת מול השניה. בכל פעם קבוצה אחת מושיטה את ידיה
קדימה ונציג מהקבוצה השניה מכה על יד אחת (של מישהו מהקבוצה השניה) ואומר "תפ", מכה על עוד יד
ואומר "סו" וברגע שהוא מכה על יד שלישית הוא אומר "ני" ובורח חזרה לקבוצתו. האדם שעליו הכה
בפעם השלישית צריך לרוץ אחרי הנציג מהקבוצה השניה ולנסות לתפוס אותו. אם הצליח לתפסו לפני
שהנציג עבר את קו השורה העומדת של קבוצתו, הנציג שבוי של התופס. אם הנציג הספיק לעבור את קו
.
קבוצתו העומדת, האדם שרדף אחריו מהקבוצה הראשונה הוא שבויו. מטרת קבוצה אחת היא לשבות את השניה

כלב-עצם ·
מתחלקים לשתי קבוצות שעומדות בשתי שורות- אחת מול השניה. קבוצה אחת ממספרים ואילו לשניה נותנים
אותיות לפי הסדר. באמצע, בין שתי הקבוצות, שמים מקל/חפץ. בכל פעם קוראים מספר ואות והאנשים להם
.
שייך המספר/האות צריכים לרוץ לאמצע ולקחת את החפץ מבלי שיתפוס אותם בן הקבוצה השניה שנקרא


משחקים אוויליים

· I Can See Your Teeth
יושבים במעגל כאשר כל אחד מכסה את שיניו התחתונות והעליונות בשפתיו. מישהו אומר מילה, הבא
אחריו אומר אסוציאציה למילה וכך הלאה והלאה עם שיניים מכוסות. כאשר מישהו צוחק או רואים את
.
שיניו כולם מצביעים עליו וצועקים (בשיניים מכוסות) I can see your teeth כמה וכמה פעמים

אה דה טרוואה*
יושבים במעגל, מישהו יוצר החוצה ובוחרים מישהו מתוך המעגל. קוראים חזרה לאדם שיצא, כולם
מורידים את הראש, אומרים "אה דה טרוואה" (ספירת 1,2,3 בצרפתית) וכולם "פורחים" ע"י הרמת הראש
כשהאצבעות פרושות והידיים צמודות לראש. האדם שהיה בחוץ צריך לנחש את מי בחרו. פורחים כל פעם
.
מחדש עד הגילוי

טלפון שבור טלפתי ·
יושבים במעגל, מישהו בוחר מילה ומעביר אותה בטלפתיה לבא אחריו והוא לבא אחריו. חשוב שלא כולם
ינסו לקלוט את המילה (שהרי זו טלפתיה) אלא רק האדם שאליו מעבירים. כך עוברת המילה בטלפתיה מאחד
לשני עד האחרון שאומר את המילה שקיבל בקול רם. המטרה להעביר את המילה בשלמותה כפי שהועברה ע"י
.
האדם הראשון. הערה: נמצא שהאדם החמישי הוא כמעט תמיד זה שמשבש את הקשר הטלפתי

תנין, תנין ·
"
בוחרים מתנדב ואומרים לו (הקבוצה לא שומעת) להציג לקבוצה תנין בפנטומימה. הקבוצה צריכה "מנחשת
.
כל חיה מלבד תנין… עד שהמתנדב מתייאש

חפי ·
יושבים במעגל ומישהו מחזיק את כפות ידיו פרושות- הוא מחזיק את חפי. הוא אומר "דוינג" ומקפיץ את
חפי לבא אחריו וכך הלאה והלאה. כל פעם מוסיפים פעולה נוספת להעברת חפי (בצורות שונות מקפיצה
.
ולמרחקים שונים) עם קול שונה ופעולת ידיים שונה

 


ערבי תרבות

*ערב מסביב לעולם*
הנחית הערב בידי קברניט הטיסה ודיילת
:
בפתיחת הערב מזמינים הקברניט והדיילת את הנוסעים לטיסה ומסבירים את מהלך הטיסה הצפוי
מחלקים את החניכים לקבוצות לפי פתקים עם שמות הארצות: מצרים, ברזיל, קניה, יפן וארה"ב.
:
כל קבוצה מקבלת משימות
.
הכנת תפאורה ותלבושות לפי ארצם של כל קבוצה-
.
הכנת פרסומת למשיכת תיירים לארץ-
.
הכנת אוכל מיוחד לארץ-
.
אירוח התיירים האחרים בארצם-
ביחד אפשר לבצע משחק פיצוחים בנושא ארצות/ משחק לוח עם שאלות ומשימות על ארצות/ קיום ועידה בין
.
לאומית עם ויכוח בין המדינות על נושא אידיוטי (למשל: אופן הכנת תה)/ משחק "נמל תעופה" (קודקוד) ביחד
רעיון נוסף*
:
כל הקבוצה "טסה" לארצות שונות ובכל ארץ הפעלה אחרת
.
ספרד- משחק הקשור במלחמת שוורים/ עיצוב בגדים ותפאורה או משהו אחר קשור באופנה
.
אנגליה- מסיבת תה מסורתית ושמירה על נימוסים ותרבותיות
איטליה- תכנית בישול להכנת ספגטי/פיצה/לזניה כאשר שמים את החומרים על השולחן, האדם שמסביר איך
.
לבשל עם ידיים מאחורי הגב ואדם מאחוריו משמש לו כידיים אך עיניו עצומות
.
צרפת- כולם מציירים ביחד יצירת אומנות בסגנון שצויר פעם בצרפת או בהשראת אמן צרפתי
וכו' להמציא לכל ארץ הפעלה התואמת את תרבותה.

*ערב חושים*
:
מתבסס בעיקר על משחקים שונים שעוסקים ובודקים את החושים
חוש המישוש- מישוש חפצים/מרקמים שונים וזיהוים, לנסות לזהות אנשים, למצוא עצמים מתוך ערמת קרעי נייר,
...'
מבוך בעיניים עצומות (התמצאות בעזרת מישוש) וכו
.
חוש הראיה- מפזרים חפצים בחדר, אחרי 2 דקות אוספים אותם וצריך לזכור כמה שיותר+ מה שבא לכם
...
חוש השמיעה- פרה עיוורת (לפי קולות) / זיהוי קולות מוקלטים מראש
?
חוש הטעם-מישהו מאכיל מישהו בעניים עצומות והוא צריך לנחש (שוקולד,סוכר,מלח…) ועוד רעיונות
...
חוש הריח- משחק דומה לקודם רק עם זיהוי לפי ריחות. כל העולה רוחכם יהיה גם טוב
החוש השישי- 1.יושבים בזוגות גב אל גב, כל אחד מקבל שני דפים-על האחד הוא מצייר ציור ואילו על השני עליו
לצייר את הציור של בן זוגו ע"י תיאור שנותן בן הזוג. מטרת כל אחד להעביר לבן זוגו את הציור בצורה הטובה
.
ביותר ולצייר את הציור של בן זוגו בצורה המדויקת ביותר…אולי ע"י החוש השישי? 2. טלפון שבור טלפתי 3
טלפתיה" (עדיף בקבוצות קטנות) כולם מסתכלים על קלף עם ציור/שאלה וכותבים אסוציאציה. האנשים שכתבו"
אותו הדבר "טלפתיים אחד לשני" וכל אחד מהם מקבל מטבע/נקודה. אם שלושה אנשים טלפתיים כל אחד מקבל שני
מטבעות/נקודות וכן הלאה. מנצח בעל המטבעות/נקודות הרב ביותר.

*ערב שוקולד*
...
מתבסס על משחקים המכילים שוקולד
משחק השוקולד- יושבים במעגל, קוביה עוברת וכל אחד זורק אותה. מי שיוצא לו 6 בא לאמצע, צריך לבצע
.
משימה (לבישת בגד/ציור משהו…)ואז הוא מתחיל לאכול חפיסת שוקולד שנמצאת במרכז המעגל עם סכו"ם
פינג פונג שוקולד- מחברים כדור פינג פונג לחוט ומורחים עליו שוקולד X2, תחרות בין שני זוגות
.
כשבן זוג אחד מחזיק את החוט והשני מלקק את השוקולד בלי ידיים. מי ש"מנקה" ראשון, מנצח
.
הקוביה- מכינים קובית שוקולד עם חוט ואנשים צריכים "לאכול" את החוט משני הצדדים עד שמגיעים לקוביה
.
להאכיל אחד את השני בדני שוקולד כאשר מי שמאכיל בעיניים עצומות
.('
טריוויה/פיצוחים בנושא שוקולד (איפה צומח עץ הקקאו, מי המציא את השוקולד, ממה עשוי שוקולד וכו
.
מירוץ שליחים עם קרמבו/עוגית שוקולד על כפית
לבנות את בית הממתקים של עמי ותמי עם ביסקויטים, ממרח שוקולד, סוכריות שוקולד בתחרות בין
.
קבוצות

*ערב לבוש*
...
מתבסס על משחקים העוסקים בלבוש
.
הרוח נושבת עם קטגוריות של בגדים
.
משחק הנעליים
.
הכנת בגדים מניירות, קרפים, בדים צבעוניים ואח"כ תצוגת אופנה של כולם
מתחלקים לשתי קבוצות, קבוצה אחת יוצאת/עוצמת עיניים והשניה מחליפה פרטי לבוש. הקבוצה הראשונה
.
צריכה לגלות את ההחלפות של הקבוצה השניה ואח"כ להפך
.
שני נציגים מהקבוצות דגים גרביים/נעליים עם קולבים וצריך לאסוף כמה שיותר לתוך סל
.
לעטוף נציג מכל קבוצה בנייר טואלט
.
מרוץ שליחים עם לבישת חולצת כפתורים/פריט לבוש אחר
.
שרשרת בגדים הכי ארוכה
...
הכנת כריות/ בובות מגרביים/ צביעת חולצות

*ערב טלויזיה*
.
מתחלקים לשתי קבוצות, כל אחת בוחרת שם של תוכנית טלויזיה, ממציאה המנון ומציגה את עצמה בפני כולם
כל קבוצה בוחרת נציג שיענה תשובות סופיות (לאחר התייעצות עם קבוצתו) בטרוויה/פיצוחים על שחקנים
.(
ותוכניות טלויזיה. (שאלה לדוגמא: אני מנחה תוכנית לילית ושמי הוא של חברת תיקים-דנה מודן
עורכים תוכנית "קשר משפחתי" לכל קבוצה עם בעיות הקשורות בסדרות טלויזיה (לדוגמא: עוזה ושבי לא
.(...
מדברים כי…/ קיפי הפך פרנואיד והוא חושב שאוסקר גנב לו את נעליי הקיפי
.(...
הצגת אופרת סבון/ סדרה צפויה מראש ומתמשכת אחרת מהטלויזיה (אכן יש פה רמז נגד סדרות כאלו
('
תופסת טלויזיה, משחקים של שעשועוני טלויזיה (לינגו, גלגל המזל, תופסים קו וכו

*(ערב שק"שים (מתאים בעיקר לטיולים*
...
על החניכים להביא שק"שים לערב
:
מתחלקים לשתי קבוצות (קבוצת השק"ש החום וקבוצת השק"ש הכחול כהה) וביניהם מבצעים תחרויות
כל קבוצה עומדת בטור וצריך להעביר שק"ש בין כל הרגליים עד האחרון שיזחל עם השק"ש, תחת רגלי
.
כולם, עד לתחילת הטור. הקבוצה שמסיימת ראשונה מנצחת
שתי הקבוצות שוכבות בשורה, כל אחד בשק"ש שלו. האחרון צריך להתגלגל עד המקום הראשון מעל כולם כל
.(
פעם עד שמגיעים לנקודה קבועה מראש/מי שהתחיל נמצא שוב במקום בו התחיל(אחרון
כל קבוצה בוחרת נציג שנכנס לתוך שק"שו ושאר הקבוצה צריכה לסחוב אותו ממקום מסוים למקום אחר
.
ובחזרה. הקבוצה שמסיימת ראשונה-מנצחת
.(
תחרות מירוץ שליחים של שתי הקבוצות כשצריך לקפץ בתוך השק"שים (כמו מירוץ עם שקים
.
תחרות מירוץ שליחים עם זחילה כשכל אחד בשק"ש שלו
.
נציג מכל קבוצה צריך ללבוש על עצמו כמה שיותר שק"שים
.
משחק כדורגל או כדורעף עם שק"ש במקום כדור

*ערב ביצים*
:
מתבסס בעיקר על משחקים עם ביצים
קליעה למטרה/לסל
21
מסירות
.
מרוץ שליחים עם ביצה על כף. וכו' כל משחק שעולה בראשכם
."
קישוט ביצים, הצגתן בתערוכה ובחירת "ביצת הערב
."
המחזת הסיפור "הביצה שהתחפשה
אקווריום-ויכוח בין שני חניכים מה קדם למה- הביצה או התרנגולת? כל אחד מעלה כמה שיותר סיבות
.
לצדקתו ובסוף עושים הצבעה בין כל הקבוצה
.'
הכנת מאכלים שונים מביצים- ביצים למיניהן (קשה, מקושקשת, עין, חביתה), לחם מטוגן עם ביצה, סלט וכו

*ערב ספגטי*
:
מן הסתם- הוא מתבסס על משחקים עם ספגטי
זריקת "כידון" למרחק-
משחקי דוקים בזוגות-
(
לתקוע כמה שיותר ספגטים שלמים בשיערו של מישהו (בזוגות-
(
תחרות התזת מים למרחקים עם ספגטים חלולים וגדולים (הערה: אפשר להשתמש בקשיות-
(
תחרות העברת מים מכוס אחת לשניה עם ספגטים חלולים (שוב-קשים יהיו מספיק טובים-
מרוץ שליחים בו צריך ללכת עם ספגטי בין האף לשפה/ללכת עם ספגטי על האצבע בשווי משקל-
(
הכנת המבנה המקורי ביותר מספגטי (בעזרת כפיתות עם חוטי רקמה-
(
תחרות הנעת פיסת נייר ממקום מסוים למקום אחר ע"י נשיפה עם ספגטי חלול (כן, כן זה יכול להיות קשים-
(!
משחק כדורגל/קריקט עם כדור נייר/קלקר ומשחקים עם ספגטים חלולים (או קשים-
הכנת ציור עם ספגטי,דבק וצבעים/ הכנת מובייל מספגטי,צבעים וחוטים-
!
הכנת ספגטי, רצוי ברוטב, רצוי טעים וזלילתו בלב שמייח-

*(ערב אבטיחים (ממומלץ לחוף הים או במקום פתוח*
משחק המלפפון אבל עם פלח אבטיח (מעבירים מאחורי הגב במעגל פלח ואדם באמצע מנסה לגלות איפה הפלח. מנסים לאכול
(
מהאבטיח תוך כדי ולגמור אותו לפני שהאדם באמצע מגלה איפה הוא
:
בשתי קבוצות
.
יצירת "אליל האבטיחים" פיסול הכי מגניב והכי מקורי של אבטיח-
.(
תחרות אכילת אבטיח ללא ידיים (אפשר במרוץ שליחים כשכל אחד לוקח ביס עד שנגמר האבטיח-
(
תחרות שבירת אבטיח בדרך המקורית ביותר (נניח בעזרת הברך זה כבר לא כזה מקורי-
.
תחרות סחיטת אבטיח, מנצח הסוחט המהיר ביותר-
(
כל קבוצה מסתדרת בטור ועושים תחרות העברת אבטיח בכל דרך שתחשבו עליה (למשל מעל הראשים-
.
הכנת שרשרת (למדריכה) מגרעיני אבטיח-

*ערב גרביים*
.
על כל חניך להביא לערב זוג גרביים עליו + עוד שני זוגות
:(
משחקי כדור (בעזרת כדור העשוי מ10- זוגות גרביים
מחניים-
עמודו-
כדורסל עם מסירות במקום הקפצות / כדורעף-
פולו-
:
משחקים תחרותיים בין שתי קבוצות
.
באולינג עם בקבוקי פלסטיק וכדור גרביים-
.
מרוץ שליחים כאשר כל אחד יוצא עם זוג גרביים וצריך לקשור אותו לשרשרת שנוצרת ולחזור וכך הלאה-
.
בהמשך למשחק הקודם, כל קבוצה צריכה לגרוב את גרביה חזרה (כל חניך), המהירה מביניהן מנצחת-
.
נציג מכל קבוצה עומד עם זוג גרביים מקופל על הראש ומנסים להפיל את הגרביים מראשו בעזרת עוד זוג-
.
ליצור שרשרת מגרביים שתקיף את כל חברי הקבוצה-
:
משחקים קבוצתיים
.
משחק הנעליים עם גרביים-
.
תופסת גרביים, כמו תופסת רגילה אבל שני זוגות גרביים מסתובבים בין הרצים והמחזיק בזוג מחוסן מתפיסה-
.(
הכנת דמות מגרב (דרושים קרפים, חוטים, צבעים, עיניים, דבק ושאר קישוטים-
.
הכנת הצגות (כמה קבוצות) עם הדמויות שהחניכים יצרו-

*ערב ירוק ואיכותי*
.
משחק לפתיחה אמבה (או אבולוציה) כשהסדר הוא: ניצן, פרח, פרי, נבט, שיח, עץ
:
מתחלקים לקבוצות (חלוקה לפי שמות מהצומח) ומבצעים משימות
.
לפסל מאנשים ונייר טואלט פרח/פח זבל-
.
להסתובב בחוץ ולמלות שקית זבל כמה שיותר מהר-
.
להמציא מוצר שתורם לאיכות הסביבה ולעשות לו פרסומת-
."
להוציא כמה שיותר מילים מ"איכות הסביבה-
לכתוב מכתב לדמות ציבורית בעניין איכות הסביבה-
קבוצה אחת מכינה תשבץ בנושא פרחים לשניה והקבוצה השניה מכינה תפזורת ששמות הפרחים המופיעים בה-
.
מופיעים בסיפור לקבוצה הראשונה
.
בינגו בנושא צמחיה (עם שמות צמחים במקום מספרים) כששמות הצמחים מוחבאים בסיפור-

*ערב עיתונים*
.
בהתחלה כולם מכינים לעצמם כובע מעיתון ומקשטים ועורכים תערוכה ובחירת כובע הערב
חבילת אקטואליה- מכינים חבילה של עיתון עטוף בעיתון (כמו ב"חבילה הגיעה"). מעבירים את החבילה
במעגל תוך מוסיקת חדשות ברקע (ברצף). כאשר המוסיקה נעצרת מקלפים עטיפת עיתון אחת ומוצאים נושא
אקטואלי, על הילד שאצלו החבילה לספר בקצרה על הנושא. אפשר להחביא בגרעין החבילה פרס כלשהו
.
כנהוג במשחקי "החבילה הגיעה" הרגילים
הדבקת תוויות- שמים ערמה של עיתונים בחדר ועל החניכים להדביק על חבריהם מה שמתאים להם (לדוגמא
.(
על ילדה מגונדרת ידביקו ציור של איפור מהעיתון
:
משחקים בקבוצות
.
הכנת שרשרת הכי ארוכה מעיתונים בזמן קצוב-
.
מרוץ שליחים שצריך לדאוג שפיסת נייר עיתון לא תיפול תוך כדי התקדמות-
,"
משולש הבידור" אבל עם עיתונים- מכינים 2 קרטונים עם שמות של עיתונים מנושאים שונים (לאישה-
מעריב לנוער, הארץ, מסע אחר וכו') ומכינים מראש קטעים מכל עיתון. כל פעם נותנים לכל קבוצה קטע
מעיתון והיא צריכה לזהות מאיזה עיתון ולהדביק את הקטע תחת שם העיתון בקרטון המוכן מראש. לכל
.
העסק מקציבים זמן מסוים מראש והקבוצה שבסוף הזמן יש לה הכי הרבה תשובות שהן נכונות, מנצחת
.
לרשום את שמות חברי הקבוצה (או המדריכים) מאותיות מהעיתון. הקבוצה המהירה מנצחת-
.'
לסיום מכינים עיתון של הקבוצה עם רכילות, ספורט, היסטוריה, חדשות וכו

*ערב מוסיקה*
.
מחלקים לקבוצות לפי שמות זמרים/להקות/ סגנונות מוסיקה
מכינים מראש קופסאות, גלילים, חצץ, דבקים למיניהם, גומיות, חוטים, צבעים וכו' ועל כל קבוצה
.
להכין כלי נגינה מקורי ומקושט. בשלב השני תציג כל קבוצה את כלי הנגינה בפני השאר
,
כל קבוצה ממחיזה את "כיפה אדומה" (או סיפור שונה לכל קבוצה) בסגנונות מוסיקה שונים (מזרחי
('
ראפ, קלאסי, בלוז וכו
מכינים מראש קטעים קצרים משירים ועורכים תחרות זיהוי שירים- כל קבוצה בתורה וכאשר היא מזהה על
.
הקבוצה לשיר את השיר כולו ביחד
.
המדריך מחלק לכל קבוצה שיר ועליהם לשיר אותו לפי לחן שהם ממציאים
(
כסאות מוסיקליים-או עם כמה נציגים מכל קבוצה או שבהתחלה מספר הכסאות קטן בכמה (יותר מאחד
.
ממספר המשתתפים
.
הכנת חידון/פיצוחים/בינגו בנושא מוסיקה
סיום הערב בדיסקו כצפוי וכראוי

*(ערב בלונים (אפשר להיעזר ברעיונות מהערב אבטיחים*
משחק הכסאות כשהקבוצה צריכה לשמור על בלון באוויר- מסתובבים על כסאות במעגל כשכל זמן מסוים
.
המדריך מוציא כסאות
.21
מסירות עם בלון מים/ משחק הנעליים עם בלוני מים
.
כדורסל/ כדורעף בלונים
.
תחרות ניפוח בלונים כשמי ששלו מתפוצץ ראשון-מנצח
.
תולים בלונים על התקרה וצריך לפוצץ כמה שיותר בזמן קצוב עם סיכה. אפשר לשים בבלונים ממתקים
תופסת-כל חניך מקבל בלון מחובר לחוט שצריך לקשור סביב המותניים כך שהבלון יהיה מאחורי הגב. כל
.
חניך מקבל סיכה וצריך לפוצץ כמה שיותר בלונים של חבריו תוך שהוא שומר שבלונו לא יתפוצץ
:
בקבוצות
.(
הכנת הפסל הכי מקורי מבלונים (וחומרים לחבר ולקשט אותם
.
קליעת חצים במטרה לפוצץ בלון
.
גילוח בלונים
.
מרוץ שליחים כשצריך לשמור על הבלון באוויר תוך התקדמות
.
מרוץ שליחים שצריך להתקדם בקפיצה עם הבלון כשהוא בין הרגליים
.(?
לסיום פעילות יצירתית, הכנת בובות בלונים (למישהו יש רעיון מקורי יותר
וריקודים עם בלונים (סלואו עם בלון באמצע, ריקוד פרוע עם הבלון, ריקוד כשהבלון באוויר/בין
('
הרגליים וכו

*ערב ילדות*
:
נכנסים לחדר בתפאורת גן ילדים, ברקע שירי ילדים, ויש פינות שונות בהם מסתובבים
משחקים שונים של ילדים-
לגו/קוביות-
ציור ויצירה-
איפור והכנת בגדים התואמים את האווירה-
תיאטרון בובות-
...
ניתן להוסיף על פי זיכרונות מהילדות-
:
משחקים בקבוצות
.
שני מתנדבים מכל קבוצה, מאכילים אחד את השני ב"גמדים"/"גרבר" כשהמאכיל בעיניים עצומות
.
תחרות שתיית חלב מבקבוק
.
חיתול כל חברי הקבוצה (אפשר גם לא בחיתולים מוכנים אלא חיתולי בד וסיכה) הכי מהר
.(
המחזת סיפור ילדים (לגיוון אפשר בדרך מסוימת, לדוגמא בסגנון ערסים/זקנים/בלונדיניות
.
תחרות יריקת מוצץ הכי רחוק שאפשר
.
תחרות שירת שיר ילדים באות בה נוקב המדריך- הקבוצה הראשונה שמוצאת שיר מנצחת
.
לסיום ריקודי ילדים (ריקוד הציפורים/ יש לנו תיש…) / הקראת סיפור ילדים

*ערב אגדות*
.
בכניסה מקבל כל חניך מדבקה עם דמות מאגדה ועליו למצוא עוד דמויות שאיתו בקבוצה = מאותה האגדה
:
משימות לקבוצות
משחק "תן קו"- כל קבוצה בתורה שולחת נציג ללוח והוא צריך לנסות להעביר לקבוצתו בציור שם של-
אגדה/ משפט מאגדה/ דמות מאגדה. (לדוגמא: החתול במגפיים, הברווזון המכוער, ג'ק והאפונים, הנסיכה
,
על העדשה, "והם חיו בעושר ואושר…", "היה היה פעם בארץ רחוקה…", נסיכה יפיפיה, אביר על סוס לבן
.(
מלכה מרשעת
.
משולש הבידור" עם שמות אגדות- מכינים קרטונים עם שמות של אגדות ומכינים מראש קטע מכל אגדה"-
כל פעם נותנים לכל קבוצה קטע מאגדה והיא צריכה לזהות מאיזה אגדה ולהדביק את הקטע תחת שם האגדה
בקרטון המוכן מראש. לכל העסק מקציבים זמן מסוים מראש והקבוצה שבסוף הזמן יש לה הכי הרבה תשובות
שהן נכונות, מנצחת. אפשר לבצע את המשחק בו זמנית בין הקבוצות או כל קבוצה בתורה. (למשל: "אך
.(
זכרי, הקסם יפעל רק עד חצות! כאשר יצלצל השעון 12 צלצולים, הכל ישוב להיות כפי שהיה קודם לכן" -סינדרלה
.(
הכנת פרסומות לדבר הקשור באגדות (לתפוח המורעל משלגיה/ לנעל של סינדרלה/ ליליפוט/ מגפי החתול-
.(
הצגת אגדת ילדים עם משמה/ בסגנון מסוים (לדוגמא כל הדמויות מדברות בשאלות/ סגנון נשי-
.
תפזורת/חידון/פיצוחים/בינגו בנושא/עם שמות של אגדות-
(
לסיום אפשר לראות סרט המספר אגדה (המלצה חמה על סרטי וולט דיסני

*ערב חורף*
(
שירי חורף ינוגנו ברקע. על הרצפה שמיכות פוך ושק"שים (אפשר שהחניכים יביאו
(
פתיחה: ריקוד הגשם (הו הו, זה זה זה, הו הו, זה זה זה, אה אה פולולולולו
."
תצוגת אופנה של בגדי חורף שכל אחד מביא עליו מביתו ובחירת "החניך המחורף ביותר
:(
בין קבוצות (אפשר יותר משתיים
.
תחרות מקהלת שיעול, ניזול ו/או קולות חורפיים
.
תחרות המקנח המקורי- מי שמקנח את האף בצורה המקורית ביותר
.
המחזת סיפור חורפי בסגנונות שונים/ המחזת קטע הספד לקיץ בסגנונות שונים
.
מציאת כמה שיותר סיבות למה החורף יותר שווה משאר העונות
.
הוצאת כמה שיותר מילים מהמילים מטריה חורפית/ מגפיי גומי/ מעיל גשם
:
בקבוצה במעגל
סיפור פאדיחה הקשורה בחורף
שירה בציבור של שירי חורף (הכנת שירון מראש: גשם בוא, רעמים וברקים, רוח סתיו, פנה הגשם, זה
,
היה סיפור של חורף, שנינו יחד תחת מטרייה אחת, שלג על עירי, המגפיים של ברוך, גשם גשם משמים
(
ילדה אחת ומטרייה אחת, בואו עננים, חורף-הגשם מטפטף על העורף ועוד
(
הכנת פונדו שוקולד (דרושה גזיה, סיר, שוקולד, חלב, שיפודים, מרשמלו, פירות

*ערב אינטימי*
"
הערב נערך תוך כדי "החבילה הגיעה" כשכל פתיחת עטיפה מביא לשאלה או תוך משחק משחקי "אבוד לי
.
ומי שנפסל בהם מרים קלף עם שאלה. האווירה- שק"שים פרוסים במעגל ונרות על הרצפה
:
שאלות
ספר על האהבה הראשונה שלך-
ספר על מישהו שאתה מעריץ/הערצת-
ספר על זיכרון שלך מהנוע"ל-
ספר על משהו מביך שקרה לך-
ספר על דבר שלא עשית מעולם-
?...
ספר על-
.
רצוי שיהיו כמה שיותר שאלות

*ערב פרה-היסטורי*
החניכים מגיעים בלבוש האדם הקדמון/מכינים לבוש בערב מחומרים שונים
(
בהתחלה כל אחד מקבל מדבקה עם שמו הקדמוני ומעתה כולם קוראים לו כך (ראה משחק חצילים חצילים
:
מתחלקים לשתי קבוצות- כל אחת מהם היא גבר קדמוני המתחרה על בחורה, היא מנחת הערב. תחרויות
כתיבת שם הקבוצה באבנים
טופי- קבוצה אחת מסתבכת והשניה מתירה
קרב תרנגולים עם שני מתנדבים מכל קבוצה
(
מרוץ שליחים של אכילה בלי ידיים (כל אחד רץ, נוגס כמה ביסים וחוזר וכך הלאה
(
ציור עם האף לבחורה במרוץ שליחים (כל אחד רץ, טובל את אפו בגואש וממשיך את הציור של קודמו
המצאת שיר אהבה בסגנון פרה-היסטורי לבחורה האהובה
הכנת פסל אנושי שירשים את הבחורה
הכנת מתנת חיזור עם חומרים שונים (קופסאות, חוטים, דבק, צבעים) לכל קבוצה ניתנים אותם חומרי גלם
לסיום צופים בסרט קדמוני פלינסטונס/ פארק היורה

*ערב במבה*
מתחלקים לשתי קבוצות, מכינים מראש שולחן הימורים. כל קבוצה מקבלת שקית עם במבות ובכל פעם מהמרת
על כמות במבות מסוימת לסיבוב הקרוב. בכל סיבוב מקבלות שתי הקבוצות משימה והקבוצה המנצחת זוכה
.(
בבמבות שעליהן הימרה ובבמבות שעליהן הימרה הקבוצה השניה (מומלץ להכריז על הימור מינימלי
:
משימות
פירמידה אנושית שמחזיקה הכי הרבה זמן
(!
לכתוב "אין כמו במבה של אוסם" מבמבות (ששש…פרסומת סמויה
נציג מכל קבוצה שר שיר כשתוך כדי דוחס לו מישהו במבות לפה
מרוץ שליחים עם במבה בין השפה לאף/ על כפית/ על הראש
קליעה לסל/מטרה עם במבות
להכין פרסומת לבמבה
חידון במבה (באיזו עיר היא מיוצרת/ כמה צבעים יש/ כמה סוגים יש/ מהם המרכיבים/ כמה גרם יש בכל
(
גודל שקית/ כמה חברות יש שמייצרות במבה ועוד ניתן לדלות שאלות מהמידע על השקית
(
להבדיל בעיניים עצומות בין סוגי במבה (אדומה, רגילה, קומיקס
יצירת פסל מבמבה וקיסמים
(
למצוא במבה אדומה בתוך קערת במבות צהובות (אפשר לשחק כמו משחק הנשיפה עם הקמח עם רסק במבות

 כרטיסיות הנחיה לתרגיל התפוז:

כל משתתף יקבל כרטיסיה אחת מתוך שתי הכרטיסיות הללו.

 

1.  בתך חולה מאוד. הרופא אמר כי רק מיץ תפוזים יכול להצילה. הצרה היא  שעכשיו בצורת ואין תפוזים בנמצא. אתה מסתובב ברחובות מיואש. לפתע, נגלה לפניך תפוז. אתה מתקרב ומנסה להרימו... בדיוק אז קרב אדם נוסף  ותופס את התפוז - עכשיו אתה מנסה לשכנעו שהתפוז שלך...

 

2.  בתך חולה מאוד. הרופא אומר כי רק קליפת תפוז יכולה להצילה. הצרה היא שעכשיו בצורת ואין תפוזים בנמצא. אתה מסתובב ברחובות מיואש. לפתע, נגלה לפניך תפוז. אתה מתקרב ומנסה להרימו... בדיוק אז קרב אדם נוסף ותופס את התפוז עכשיו אתה מנסה לשכנעו שהתפוז שלך...